Is het voor jouw school ook een uitdaging om grip te krijgen op digitale geletterdheid en wil je een efficiënte en gefundeerde uitrol van dit leergebied? DIGIT heeft een traject ontwikkeld om scholen te helpen bij verankering, uitrol en langdurige implementatie van digitale geletterdheid. Zodat leerkrachten in het po en docenten in het vo voldoende toegerust zijn om hier doorlopend mee aan de slag willen en kunnen gaan.
Implementatieverankering
We bieden een begeleidingstraject waarmee de implementatie en uitrol van digitale geletterdheid verankerd wordt binnen een school. Hiermee helpen wij vanuit onze expertise om de juiste keuzes te maken en maakt de school stappen. Met minimale inzet en investering, wordt tevredenheid, continuïteit en inbedding van digitale geletterdheid geboden.
Dit traject bevat onder andere:
- een teamgesprek voor bewustwording met betrekking tot digitale geletterdheid;
- een adaptieve 0-meting om leerkracht- docentniveau te bepalen;
- een starttraining van DIGIT-po of DIGIT-vo
- leerlijnbegeleiding;
- begeleiding op werkwijze (zelfstandig, geïntegreerd, projectmatig) en
- evaluatiemomenten.
De implementatieverankering biedt de school continuïteit in digitale geletterdheid. Visie en doelen worden bepaald en bewaakt. Dat zorgt voor bewaking van voortgang en voor doorontwikkeling. Hiaten worden ingevuld en verschillen overbrugd, het team komt meer op één lijn in visie en in vaardigheden.
Bekijk dit document voor meer informatie over de inhoud.
Traject implementatieverankering
Spreekt dit traject je aan en wil je vrijblijvend de toepasbaarheid op jouw school bespreken?